Erikielisten korttien käyttö

View previous topic View next topic Go down

Erikielisten korttien käyttö

Post by Tobi on 13.03.15 18:16

Mites täällä DM finlandissa, kelpaako erikieliset kortit turnauksissa? Eli vaikka saksankieliset. Tai japaninkieliset, kunhan löytyvät TCG-formaatista?
Tobi
Kehittynyt
Kehittynyt

Viestejä / Messages : 64
Palautepisteet / Feedback Points : 3/3
Liittynyt / Join Date : 2014-09-29
Paikkakunta / Location : Lahti

Back to top Go down

Re: Erikielisten korttien käyttö

Post by Zach Hartigan on 13.03.15 23:58

Minun käsitykseni mukaan kyllä TCG pakoissa ja turnauksissa käyvät myös esim noilla mainitsemillasi kielillä printatut kortit. Itse käytän ainakin japaninkielisiä pakoissa joihin en vain yksinkertaisesti saa englanninkielisiä... Eli minun puolestani saa käyttää vaikka italiankielisiä, mutta väärennöksiä ei koskaan.

OCG:ssa sitten vain japaniksi printattuja.

Johtaja ELTP voi vielä asiaa tarkentaa king

Valvoja
Valvoja

Viestejä / Messages : 1046
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06

Back to top Go down

Re: Erikielisten korttien käyttö

Post by ELTP on 14.03.15 14:30

Kyselinkin juuri tätä asiaa tuolla turnauskeskusteluketjussa. Muilla foorumeilla käytäntönä on ollut, että kortin erikielisiä versioita on saanut käyttää rajoituksetta (toki edelleen 4kpl maksimi yhtä korttia erikielisinäkin). Tämä siis koskee sekä TCG:tä että OCG:ta.

Toki yhtenäiskielisyys pakoissa kauniimpaa, mutta mielestäni on väärin vaatia sellaista, etenkin kun pelaaminenhan siinä on ideana, eikä mikään kortin kielisyys.

Joskus TCG-kortteja turhan hankala hankkia ja joskus OCG-korttien maahantuonti turhan kallista, ja näin ollen niiden ristikäytön tulisi olla sallittua, kunhan kortti on sama.

Tämä on minun ja monen muun foorumin kanta, joka on osoittautunut hedelmälliseksi ja vähiten päänvaivaa aiheuttaneeksi.

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1299
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top