Official Website of DM
TAKARA TOMY
Tapahtumat
Paikallistapahtuma Hervannassa

33720 Tampere la 16.12.17 12:00 - 20:00


Top posting users this month
Zach Hartigan
 
ELTP
 
Latepate64
 


Narinuket - TCG

View previous topic View next topic Go down

Narinuket - TCG

Post by Snude on 27.10.15 21:46

Pakan pääasiallinen tarkoitus on jäädyttää Narielilla ja Ikazilla vastustajan peli jonka jälkeen nuket hoitavat loput.

Valo:
4x Nariel the Oracle
Tätä ei varmaan tarvitse sen enempää perustella.
4x Pala Olesis, Morning Guardian
Loistava kortti joka suojaa Narielia ja nukkeja mm. Searing Wavelta.
4x Ikaz, the Spydroid
Pari näitä + Nariel=lukko.
4x Holy Awe
Tätäkään ei varmaan tarvitse perustella.

Pimeys:
4x Trixo, Wicked Doll
kts. Nariel.
4x Gachack, Mechanical Doll
kts. Trixo.
4x  Terror Pit
kts. Gachack.

Vesi:
4x Marinomancer
Toimii pakan nostomoottorina.
2x Fluorogill Manta
Nuket kiittää.
2x Hydro Hurricane
Oikein ajoitettuna todella ikävä kortti vastustajan näkökulmasta.

Multicivi:
4x Melnia, the Aqua Shadow
Blockkaamatomuus + slayer 2. vuoron dropilla on jotain aivan käsittämätöntä.

=40

Heittäkää ihmeessä ideoita, parannuksia , kommenttia jne.


Last edited by Snude on 29.10.15 22:35; edited 1 time in total

Snude
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 41
Palautepisteet / Feedback Points : 16/16
Liittynyt / Join Date : 2015-01-27

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by ELTP on 28.10.15 1:17

Blokkaamattomuus (Melnia eritoten) olisi kova sana Palan ja Narielin kanssa. Toki onhan tuo Holyv Awekin jo kiva.

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1319
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by Snude on 28.10.15 9:49

[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:Blokkaamattomuus (Melnia eritoten) olisi kova sana Palan ja Narielin kanssa. Toki onhan tuo Holyv Awekin jo kiva.
Melniat voisi kieltämättä toimia, mutta ei vain oikein löydy tilaa mistään, ja pakassa kun on valmiiksi jo 43 korttia niin en ainakaan enempää halua lisätä.

Snude
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 41
Palautepisteet / Feedback Points : 16/16
Liittynyt / Join Date : 2015-01-27

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by Tombazaar on 28.10.15 10:36

Ihan hyvältähän tuo näyttää, etsisin kyllä vielä keinon saada pakan kortti määrän tuohon 40 ihanteeseen. En suosittele laittamaan neljättä Mist Riasta, koska kuten sanoit, kolme ollut tarpeeksi.

Jos haluat vielä myöhemmin sitä vedellä varustettua versiota koittaa hioa, niin nostovoiman pystyisi siirtämään todella helposti Marinomancerin harteille ja Skyswordit voisi korvata Melnioilla. Tämä taas toisi pakkaan lisää aggressiivisuutta, koska Marinon nostovoima on välitön ja Melnia jo kakkosvuoron droppi. Jos taas tuon Skyswordin kilpimanipulaation haluaa säilyttää, niin Emeral olisi vieläkin parempi siihen hommaan ja vieläpä kakkosvuoron droppi sekin.

Tuli myös yksi kortti mieleen tuosta ELTP:n mainitsemasta blockkaamattomuudesta, nimittäin [You must be registered and logged in to see this link.]. Toimisi todella hyvin Trixon ja Gachackin kanssa ja olisi myös tarpeeksi pieni Narielia ajatellen.

Jotta helpompi havainnollistaa, pakka voisi siis näyttää esim. seuraavanlaiselta:

Valo (15)
4x Nariel, the Oracle
4x Pala Olesis, Morning Guardian
4x Ikaz, the Spydroid
3x Holy Awe (hyödyllisyys laskee blockkaamattomuuden takia)

Pimeys (12)
4x Trixo, Wicked Doll
4x Gachack, Mechanical Doll
4x Terror Pit

Vesi (9)
4x Marinomancer
3x Emeral
2x Fluorogill Manta

Moniväri (4)
4x Melnia, the Aqua Shadow

=40

Jos Fluorogilliä ei halua käyttää, niin sitten +1 Emeral ja +1 Holy Awe. Triggereiden määrä putosi ainakin tässä versiossa yhdellä, mutta Emeral kyllä paikkaa sen "menetyksen". Jos pakkaan haluaisi "täydellisen" sivilisaatio tasapainon (12,12,12, 4), korvaisin Holy Awet Aqua Surfereilla, mutta tämä toki heikentäisi Marinon nostovoimaa (ainakin teoriassa).

Ja en siis sano, että sinun pitäisi muuttaa pakka takaisin DLW-muotoon, mutta kunhan brainstormasin, havainnollistin ja perustelin ideoita, joilla voisit saada saat senkin version toimimaan Wink
avatar
Tombazaar
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 280
Palautepisteet / Feedback Points : 24/24
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06
Paikkakunta / Location : Jyväskylä

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by Zach Hartigan on 28.10.15 21:28

Pidän todella Tomban ideasta tyylitellä pakka D/L/W muotoon. Voi olla, että Luonnon tuoma Mana Accel toimii, mutta kokeilisin silti jotain vähän erikoisempaa. Sillä tarkoitan tuota Fluorogill Mantaa. Kentälle saa varmasti pystytettyä sellaisen kontrollin, että ei paljoa enää naurata. Fluorogill boostaa mukavasti ja on tosiaan myös hyökkäyskykyinen.

Oletko harkinnut Gigaclawsia? Sopisi kuin unelma Trixon ja Gachackin rinnalle. Nuket kylvävät tuhoa ja epäjärjestystä. Mille kuulostaisi nostattaa vastustajalla ensin pari klipeä ja sitten iskeä paketti-paten roolisa. "Joo-o kyllä tää on hyvä"

_________________
Your Eyes are like a space. So bright and deep. I just want to drown in to em'...

[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
Zach Hartigan
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1060
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by Tombazaar on 28.10.15 22:17

No mutta kiitos Razz

Gigaclaws mielestäni muuten ideana hyvä, mutta pakka taistelee jo nyt tuota 40 kortin rajaa vastaan joten ei ehkä järkevä vaihtoehto.
avatar
Tombazaar
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 280
Palautepisteet / Feedback Points : 24/24
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06
Paikkakunta / Location : Jyväskylä

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by Snude on 29.10.15 9:52

Kiitos Zachille ja Tomballe kommenteista, kokeilin aiemmin aika samanlaista versiota minkä Tomba on tuohon suunnitellut(Marinomancerit nostomoottorina). Fluorogill Manta on kyllä todella mielenkiintoinen kortti jota pitää testata tässä, Emeralin tarpeellisuudesta en ole täysin varma, mutta toimii varmaaan ihan hyvin 2. vuoron droppina, joita tässä pakasta ei liikaa ole(oikeastaan Emeral olisi ainoa jos poistan luonnon).

Snude
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 41
Palautepisteet / Feedback Points : 16/16
Liittynyt / Join Date : 2015-01-27

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by ELTP on 29.10.15 10:05

Valo-vesi-pimeyslinjaus on ehdottomasti tappavampi (blokkaamattomuus) kuin tuo alkuperäinen. Siihen vähän tähtäsinkin noilla Melnia-ehdotuksilla.

(Narielin kanssa) heikot ja blokkaamattomat yhdistettynä vahvaan muurin on varsin älykäs yhdistelmä. Ei kun vain kokeilemaan

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1319
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by Tombazaar on 29.10.15 10:12

Mikäs sen mukavampaa kuin laittaa aloituskäden Terror Pit/Holy Awe/Aqua Surfer kilpeen ja saada tilalle jotain mahdollisesti käyttökelpoisempaa seuraavia vuoroja ajatellen Wink Melnia olisi myös 2. vuoron droppi.

Mitenkäs muuten [You must be registered and logged in to see this link.]? Voisi olla hyväkin kun olentoja todennäköisesti kerääntyy Narielin ansiosta kentälle varsin mukavasti.
avatar
Tombazaar
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 280
Palautepisteet / Feedback Points : 24/24
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06
Paikkakunta / Location : Jyväskylä

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by ELTP on 29.10.15 10:28

Jos vettä on vielä niukasti (kuten Marinomancer vaati) niin Hydro on aika ehdoton 1-2 kappaleena.

Holy Awet saattavat riittää vastustajan suojan ohittamiseen, mutta Fluorogill on kokeilemisen arvoinen 1-2 kappaleena. Muita blokkaamattomia Melnian lisäksi ei Fluorogillin johdosta tarvitsisi.

Ikazin ja Palan kanssa (voimakas puolustus) Emeral ei ole välttämtön, mutta ei myöskään hyödytön: Itseltäni se mitä todennäköisimmin jäisi pois Razz

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1319
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Narinuket - TCG

Post by Snude on 29.10.15 22:37

Kiitos Tomballe ja ELTP:lle jälleen vinkeistä, lisäsin nyt veden takaisin. Emeraleja en saanut mahtumaan, koska valinta olisi pitänyt tehdä Emeralin ja Melnian välillä, ja tähän pakkaan mielestäni Melnia sopii paremmin.

Snude
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 41
Palautepisteet / Feedback Points : 16/16
Liittynyt / Join Date : 2015-01-27

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum