Pera #14 Pyhä Vesi

View previous topic View next topic Go down

Pera #14 Pyhä Vesi

Post by Perajorma on 02.01.16 5:58

Viimeinen pakka, jonka löysin kokonaisena. Salaisuudet on nyt paljastettu Very Happy
Parin vanhan pakan jämät olisivat olleet myös; ehkä joskus rebuildaan ne. Myös pari vanhaa pakkaideaa valmiina toteutettavaksi. Olin täysin unohtanut, että vuosi sitten tilasin mm. 12kpl japsimelnioita, muutamat soulswapit ja muuta mukavaa, ja siellä ne vain odottavat pääsyänsä pakkaan Laughing Ehkä jossain kohti nähdään taas uutta settiä Wink Tämmöistä pientä purtavaa siis.

Mutta tämä pakka. Todennäköisesti vanhin tänne listaamistani pakoista, muodossa tai toisessa, ja olen varmaan jo kertaalleen listannut tämän vanhoille dm foorumeillekin. Oli aikoinaan pitkään suosikkini. Hieman menettänyt loistoaan tässä vuosien varrella, vaikka päivityksiä tehnyt. Mielestäni suht kova pakka, vaikkei ihan kaikelle aina pärjää. Tiukkoja matseja ja hyviä tuloksia kuitenkin saa aikaan.

Taktiikka? Kuha lopettaa pelin.

Niin paljon tekstiä, että lisäsin spoileriin kuvan, mikäli se helpottaa pakan havainnollistamisessa.
kuva:
[You must be registered and logged in to see this image.]

Vesi:

4x Aqua Guard
Halpa blokkeri + kehitysmatskua.

2x Crystal Spinslicer
Halpa tehokas blokkeri. Tarpeellisuus kyseenalainen.

3x Aqua Hulcus
Nostaa kortin + kehitysmatskua.

3x Aqua Strummer
Kertoo yleensä huonoja uutisia. Tämän kortin saatoin jo kertaalleen karsia pakasta, joten en täysin varmaksi tiiä kuuluisiko edes olla mukana Very Happy

4x Crystal Paladin
Lopettaa pelin Wink

4x Crystal Lancer
Aina yhtä kova; ei petä koskaan. Tässä kohtaa vastustajalla tulee kiire.


4x Spiral Gate
Palauttaa otuksen kentältä käteen + shield trigger.

3x Crystal Memory
Valitse pakasta kortti käteen + shield trigger.


Valo:

4x pala Olesis, Morning Guardian
Paras blokkeri pelissä.

2x Petrova, Channeler of Suns
+4000 voimaa kaikille liquid peopleille.

1x Thunder Net
Täppää nii monta vihun otusta kentältä kuin sinulla on vesiotuksia kentällä.

4x Holy Awe
Kääntää aina pelin kulun + shield trigger.


Multi (vesivalo):

4x Tajimal, Vizier of Aqua
Ehkä jopa toiseksi paras blokkeri pelissä.

4x Bluum Erkis, Flare Guardian
Aiheuttaa kyllä paljon kauhua, mutta tbh: harvoin pääsee käyttämään.



Lopputulos:
27x vesi, 11x valo, 8x vesivalo = 46 korttia.
11x shield trigger, 14x blokkeri.
34x otus, 12x loitsu.
avatar
Perajorma
Kehittynyt
Kehittynyt

Viestejä / Messages : 67
Palautepisteet / Feedback Points : 7/7
Liittynyt / Join Date : 2014-09-07

Back to top Go down

Re: Pera #14 Pyhä Vesi

Post by ELTP on 02.01.16 20:41

Kauniita OCG-versioita paljoltikin tässä pakassa, me likes Twisted Evil

Aluksi mietityttää tuo evoluutio-olentojen runsas lukumäärä nähden alusolentoihin. Niitä vähentämällä voisit esimerkiksi ottaa tilalle toisen Thunder Netin niin ja tosiaan ne Surferit Rush-pakkoja kauhistuttamaan.

Tällaisessa pakassa saattasi uskaltaa myös kokeilla Transmogrifyä, vaikka onkin vahvasti Strummer-riippuvainen kortti (Garatyanollakin voisi järjestellä).

Phal Eega + Stream toisi nostovoimaa, ja Miraculous Snarekaan ei hassumpi Phalin kanssa käytettynä ja miksei ilmankin. Kuha heittelee ideoita Razz

_________________
The world changes, I change - My passion for Duel Masters persists.
avatar
ELTP
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1299
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

Re: Pera #14 Pyhä Vesi

Post by Perajorma on 03.01.16 23:24

Evoluutioista nuo Spinslicerit voisi kyllä suosiolla poistaa, ja ehkä myös 1-2 Paladinia.

Surfferit ovat varmaan jo kertaalleen poistettu pakasta, mutta niitäkin pitäisi vielä vähän testailla, jos ottaisi takaisin. Thunder Nettien määrää voisi lisätä. Ehkäpä niille saa tilaa, kun evoluutioiden määrää vähentää. Mahdollisesti myös Strummerit, yhden Crystal Memoryn ja 2 Bluumia voisi poistaa.

Phal Eegalle en näe tarvetta, sillä pakka ei ole kauheasti riippuvainen käytettyjen loitsujen uudelleenkäytöstä. Streamitkin jätetty tietoisesti pois.

Nostavoimaa voisi harkita lisättäväksi Kelp Candleilla, mitkä samalla korvaisi mahdollisesti poistettavien Strummereiden ja Crystal Memoryn rooleja.
avatar
Perajorma
Kehittynyt
Kehittynyt

Viestejä / Messages : 67
Palautepisteet / Feedback Points : 7/7
Liittynyt / Join Date : 2014-09-07

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum