Kuinka kiinnostuit uudestaan Duel Mastersista?

View previous topic View next topic Go down

Kuinka kiinnostuit uudestaan Duel Mastersista?

Post by Zach Hartigan on 18.04.16 14:30

Ketjun ideana on siis palata hetkellisesti takaisin menneisyyden muistoihin. Monet duelistit ovat kokeneet saman kaavan jossa kortit ovat unohtuneet kaapinpohjalle lapsuuden jälkeen. Miten löysit korttisi uudestaan? Mistä lähdit etsimään tietoa ja kontakteja? Tarinoita on varmasti monenlaisia ja kaikki yhtä mielenkiintoisia. Kerron alla oman tarinani joten kerro sinäkin omasi!

* * * * *

Duel Masterseita keräsin lapsena todella innokkaasti. Kavereiden mielenkiinto peliä kohtaa hiipui kuitenkin nopeasti kun siirryttiin yläasteelle. Sain silloin lunastettua melkoisen määrän kortteja naurettavan halvalla. Voisin valehtelematta sanoa, että n. 40% korteistani on ostettu lapsuuden kavereilta hintaan: osta pullo limpparia taikka vippaa rahat röökitoppaan.

Kun viimeinenkin peliseura katosi kaveriporukoiden muututtua niin pakkasin omat korttini laatikkoon ja nostin hyllylle. Siinä ne olivat kuitenkin näkyvillä ja joskus tuli selailtua läpi mitä kortteja oikein löytyikään. Aika nopeasti ne kuitenkin laitettiin aina takaisin ja keskityttiin muihin kiinnostuksen kohteisiin.
En muista tarkkaan milloinka tämä tapahtui, mutta päätin joskus ammattikoulun aikaan selailla nettiä josko Duel Masterseita olisi myynnissä. Aluksi katsoin eBayta ja yllätyin kuinka kalliille kortit vaikuttivat. Olin ajatellut, että olisi kiva ostaa ne kortit jotka oli aina halunnut saada. Gatling Skyterror, Ballom Master, Ogrist Vhal jne. En kuitenkaan saanut PayPalia toimimaan ja meinasin luovuttaa asian suhteen. Sitten muistin, että onhan suomessakin omat nettimyyntinsä. Selailin siis huutonetin ja torin läpi. Hirveästi ei ilmoituksia ei ollut, mutta yksi osui silmiin pistävästi...
Muuan ELTP nimimerkkiä käyttävä henkilö myi aivan tajuttomasti kortteja. Kuvissa näkyi lähes kaikki mitä olin etsinyt sillä esim settien 10, 11 ja 12 kortit eivät olleet täysin tuttuja. Laitoin rohkeasti viestiä, että paljonko muutama kortti maksaa. Jo ensimmäisestä vastauksesta lähtien sai sen kuvan, että tämä kaveri rakastaa tätä peliä! Oma mielenkiintoni kasvoi lisää ja päätin tehdä pientä budjettia josko sitä hankkisi enemmän kauneimpia foileja. Tältä tieltä ei kuitenkaan ollut paluuta. Monta tilisiirtoa ja sataa euroa myöhemmin kokoelmani on muuttunut täysin peli- ja vaihtokuntoon. Keräily on tullut kuvioihin uusimpana villityksenä. Tässä sitä ollaan mukana rakentamassa vahvaa ja kestävää Duel Masters yhteisöä.

* * * * *

Valvoja
Valvoja

Viestejä / Messages : 1050
Palautepisteet / Feedback Points : 45/45
Liittynyt / Join Date : 2014-09-06

Back to top Go down

Re: Kuinka kiinnostuit uudestaan Duel Mastersista?

Post by Latepate64 on 18.04.16 15:16

Jooh elikkäs, itsellä ensikosketukseni peliin tapahtui siinä kymmenvuotiaana kun DM oli muiden kesken kovin juttu ikinä. Siinä sitten ostelin nuo Fire- ja Darkness-valmispakat ja vähitellen ostelin boostereita, ja kokosin eeppisen mono-Darkness pakan (oli Ballomit ja kaikki). Muutamissa eri peliliikkeiden skaboissa kävin pelailemassa ja hauskaa oli. Sitten siinä yläasteen aikana mielenkiinto siirtyi muihin asioihin siinä missä muillakin, mutta onneksi tuli vielä hankittua siinäkin vaiheessa tuon DM-12 sarjan kortteja hieman. Sitten suurin osa korteista jäi kaappiin pölyttymään, monia taisin myydäkin pois.

Tuossa kesällä 2012 heräsi uusi innostus, kun päätin vain selailla Huuto.netissä ja huomasin jättimäisen korttipaketin, jossa oli muistaakseni ainakin Aura Pegasus, Wise Starnoid, muutamia muitakin arvokkaita kortteja ja paljon rihkamaa. Löysin myös joitain nettisivustoja, joissa pystyi pelaamaan DM:ää muita vastaan. Paketin ostosta huolimatta DM ei muuten oikein ottanut tuulta alleen, mutta sitten 2015 löysin tämän sivuston ja aloin seurailla foorumin menoa toisinaan.

Luettuani postauksia pidetyistä miiteistä mietin, että olisi vielä siistiä joskus päästä pelaamaan peliä ja vaihtelemaan kortteja kasvotusten, noin vuosikymmenen tauon jälkeen. Nyt kävin hiljattain pidetyssä kaupunkimiitissä ja olihan se siistiä, aika meni uskomattoman nopeasti pelaillessa ja vaihdellessa. Nyt suuntaan katseeni seuraaviin tapahtumiin ja kokoelmani täydentämiseen, enää vain 23 korttia puuttuu sarjoista DM-01 - DM-12 jotka on kokonaan omistamatta (tosin huonokuntoisiakin on tusina joille etsin vastineita). Toivon yhteisölle valoisaa tulevaisuutta ja uusia jäseniä Cool
Latepate64
Perehtynyt
Perehtynyt

Viestejä / Messages : 23
Palautepisteet / Feedback Points : 8/8
Liittynyt / Join Date : 2014-11-18

Back to top Go down

Re: Kuinka kiinnostuit uudestaan Duel Mastersista?

Post by ELTP on 18.04.16 20:15

Nopeastihan tätä toivottua ketjua saatiin pystyyn! Toivon myös että yhdistyksemme polku säilyy vähintäänkin yhtä kirkkaana kuin tähänkin mennessä.

Hienoa kuulla, että aktiivisuudestamme korttirintamalla ja nyt viime kädessä täällä foorumin puolella on ollut apua pelaajien saattamisessa takaisin taistelukentälle. Se on ollut perin tarkoituksenakin.

Olen pariin otteeseen jo tarjonnutkin katsauksen tämänkin foorumin puolella suhteestani DM:ään, mutta enpä voi nyt olla kertauttamatta teille sitä, kun tilaisuus on näin kauniin otollinen. Kaikki sai alkunsa Marraskuussa 2006, kun olin juuri aloittanut yläasteella. Olin ollut jo ala-asteen loppuvuosista tekemisissä täällä AmbaZarina tunnetun duelistin kanssa, mutta vielä tulloin minulla ei ollut haaleinta aavistustakaan siitä, että tulisin pelailemaan DM-korttipeliä lähes yksinomaan hänen kanssaan tulevat 8 vuotta, eli siihen asti kunnes muuttaisin Hangosta pois opintoja jatkaakseni.

Saksalaisiin tutustuimme 2009, ja kävimme kesällä 2011 vierailulla heidän luonaan Saksan DM-turnauksen tienoilla. Pelaajia ei ollut siellä kuin sellaiset 5, mutta kyseinen reissu oli yksi huikeimmista kokemuksistani ikinä. En ollut tätä ennen pelannut edes missään suomalaisessa turnauksessa - virallisessa tai epävirallisessa. Paitsi en kyllä ole aivan varma millon saimme järjestettyä turnausta muuan suomalaiskolmikon kanssa, joka ei enää ilmeisesti pelaa... Sinne tuli myös yksi saksalaistuttu, joka on edelleenkin kiinnostunut tulemaan vierailulla Suomen maalle. Muuan romanialainenkin on ehdottanut samaa Wink

En ehkä aina ole pelannut aktiivisesti, mutta olen aina vähintäänkin foorumeilla pyörinyt välittämässä kansainvälistä DM-sanomaa sekä tekemässä kansainvälisiä korttikauppoja. Reilu puolitoista vuotta sitten - ainoan aktiivisen suomalaisfoorumin kadotessa Internetistä - päätin siirtää fokukseni suomalaisiin, mutta en ole unohtanut kansainvälisyyden tärkeyttä. Olin kyllä aikaisemmin pyörinyt suomalaisilla foorumeilla, mutta eipä kiinnostus ollut kovinkaan suuri edes tapaamiselle, kun kaikki olivat jumissa TCG:ssä Very Happy Ilman saksalaisia ja sitä turnausta, en luultavasti enää pelaisi. Tästä iso kiitos Duel Masters Globalin ja sitä ennen Duel Masters Europe Centerin ja jopa Pojon puolella vaikuttaneelle Sentrionicille eli Alexille. DM Global näyttää nykyään ikävän hiljaiselle, en ole Suomen DM-maailmaan astuttuani enää kovinkaan aktiivisesti vieraillut siellä... muutenkin meno on siellä laskenut nollaan.

Hieman ehkä hyppäsin aiheesta. Tiivistän nyt tähän, että olen DM:ssä varsin tuore aloittaja, mutta olen pelannut viimeiset 9,5 vuotta tauotta, koska olen kohdannut niin mahtavia ja innoittavia ihmisiä. Kansainväliset kohtaamiset olivat aikoinaan se juttu, ja haluaisin että tekin pääsette vielä joskus kokemaan sen tarjoamat mahdollisuudet ja piristyksen.

En usko että koskaan tulen jäämään pois DM-skenestä, kun kerran olen näin pitkällekin selvinnyt. Nyt on hyvä sitten yhdistyksen alla kokeilla, mitenkä sitä yhdessä vietäisiin tätä DM:ää eteen päin ja houkuteltaisiin eksyneitä lampaita takaisin seikkailujen pariin.

Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Viestejä / Messages : 1299
Palautepisteet / Feedback Points : 25/25
Liittynyt / Join Date : 2014-08-17
Paikkakunta / Location : Espoo

http://www.dmfinland.org

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics